Friday, July 23, 2010

500 juta guna Facebook

2010/07/23

SAN FRANCISCO: Jumlah pengguna Facebook mencapai 500 juta, semalam dan ini bermakna seorang daripada setiap 14 orang di bumi ini sudah mendaftar di perkhidmatan rangkaian sosial dalam talian itu.
“Hingga hari ini, 500 juta penduduk dunia aktif menggunakan Facebook untuk menghubungi kenalan mereka,” kata pengasas Facebook, Mark Zuckerberg dalam laman blognya. “Ini usaha anda semua yang membantu menyebarkan Facebook kepada dunia,” katanya lagi.


Bagi meraikan kejayaan Facebook, syarikat dari California itu memberi peluang pengguna menceritakan kisah bagaimana Facebook dapat membantu menjadikan hidup mereka lebih menarik.


Contohnya, Setiausaha Agung NATO, Anders Fogh Rasmussen yang menggunakan Facebook untuk berkomunkasi dengan rakyat ketika beliau menjadi Perdana Menteri Denmark dan seorang wanita warga Amerika Syarikat yang turut menggunakan khidmat Facebook ketika melawan penyakit barah payu dara.


“Misi kami adalah membantu orang ramai di seluruh dunia saling berhubung,” kata Zuckerberg.


“Saya tidak pernah menyangka Facebook dapat membantu orang ramai dalam pelbagai cara ketika memulakan perkhidmatan ini enam tahun lalu,” tambahnya lagi.


Menurut undian baru-baru ini, pengaruh Facebook ke atas warga Amerika makin meningkat dan kebanyakan wanita memeriksa laman Facebook mereka terlebih dulu sebaik bangun tidur. - AFP

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/500jutagunaFacebook/Article

No comments:

Post a Comment