Friday, July 23, 2010

kalendar yang kecil dan cantik untuk desktop

rainlendar Rainlendar Lite adalah sebuah kalendar yang kecil dan cantik untuk desktop anda. Anda boleh tandakan tarikh-tarikh penting pada Rainlendar, serta catatkan memo tentang perkara-perkara yang perlu anda buat (To Do List). Selain itu, anda juga boleh tetapkan jam penggera untuk kejut anda bangun pada setiap pagi ^^

Kali pertama anda mencuba Rainlendar, anda akan mendapati ianya sangat mudah untuk digunakan. Hanya klik terus pada tarikh di atas kalendar untuk menetapkan peristiwa yang akan berlaku. Untuk mencatat memo pula, right-click pada To Do List dan pilih New Task.

Paparan Rainlendar yang ringkas dan menarik memang sedap dipandang mata, dan ianya separuh lutsinar agar sesuai dengan wallpaper anda. Namun jika anda inginkan paparan yang berbeza, anda boleh download pelbagai jenis skin dari laman web Rainlendar. Rainlendar juga tidak menggunakan ruang hard disk mahupun resource yang banyak.

Bagaimana Nak Bawa Rainlendar Bersama Pen Drive?

Copy folder Rainlendar ke dalam Pen Drive anda. Kemudian buat satu fail bari bernama rainlendar.ini di dalam folder tersebut. Rainlendar kemudiannya akan menyimpan semua Setting, Events, dan Task di dalam folder tersebut suapaya anda boleh membawanya ke mana jua.

http://sembangkomputer.com/rainlendar-lite-kalendar-kecil-lagi-bergaya/

No comments:

Post a Comment